0525 - 63 39 75 info@rijschoolhendriks.nl

Code 95

CODE 95 behouden
Om de code95 op uw rijbewijs te behouden moet u 35 uur bijscholing volgen binnen een periode van 5 jaar na het behalen van uw C of D rijbewijs. Heeft u voor september 2009 uw C of D rijbewijs behaald dan heeft u tot september 2016 de tijd om de 35 uur bijscholing te volgen. U bent vrij om te kiezen welke cursussen u wilt volgen zolang er maar 1 praktijkdag van minstens 7 uur bijzit.
Wij bieden de volgende cursussen aan:

 

Het Nieuwe Rijden (praktijk – 7 uur)
Op deze dagcursus van 7 uur wordt er na ontvangst een rit gereden in de stijl van de cursist. Dus geen aanwijzingen of rijles. Gewoon rijden zoals u gewend bent. Tijdens deze rit wordt de tijd en het brandstofverbruik in de gaten gehouden en genoteerd.
Na de rit volgt er een gedeelte theorie over het nieuwe rijden en wat de methodes en voordelen hiervan zijn.
Dan volgt er een tweede rit waarin er “gecoached” wordt. Dit houdt in dat de instructeur aangeeft wat je kan proberen om het brandstofverbruik te verminderen aan de hand van die situatie. Ook hier wordt weer het brandstofverbruik en de tijd genoteerd.
Onze ervaring is dat wij een behoorlijke besparing zien in brandstof. Als je de resultaten zou doortrekken naar een jaar rijden volgens dit principe, dan levert dit een grote kostenbesparing op zonder dat dit ten koste gaat van de tijd.
Bekijk hier de cursusdata >>

 

Zuinig en schadevrij rijden (praktijk – 7 uur)
Tijdens deze praktijkdag wordt er ingegaan op de manieren om schade te voorkomen en om brandstof te besparen. Denk hierbij aan het manoeuvreren in omgevingen met beperkte ruimte en het gebruiken van de spiegels, en andere hulpmiddelen, om het overzicht te behouden. Tijdens het theoriegedeelte wordt gekeken welke verkeersregels er in de afgelopen jaren zijn veranderd en hoe er moet worden omgegaan met de te vervoeren lading en de krachten die vrijkomen tijdens het rijden.
Bekijk hier de cursusdata >>

 

Chauffeursdag (theorie – 7 uur)
Deze cursus is bestaat uit een gedeelte praktijk en een gedeelte theorie. Tijdens het eerste theoriedeel wordt u bijgepraat over alle veranderingen in het verkeer van de afgelopen jaren. U krijgt een opfriscursus over de speciale verkeersborden en de nieuwe verkeersregels.
Hierna volgt de praktijk. Deze bestaat uit het juist afstellen van de spiegels met behulp van een spiegelafstelplaats en het manoeuvreren langs pylonnen en palen. Een leuke oefening om de vaardigheden te testen.
Na de lunch volgt een uitleg over het zekeren van lading. Met behulp van wat rekenmodellen en praktijkvoorbeelden geven we inzicht in de beginsellen van het lading zekeren.
De dag wordt afgesloten met een bespreking van de digitale tachograaf. Hierin wordt uitgelegd hoe u deze optimaal gebruikt voor de rij- en rusttijdenwet.
Bekijk hier de cursusdata >>

 

De digitale tachograaf (theorie – 7 uur)
In steeds meer vrachtwagens en bussen wordt een digitale tachograaf geplaatst. Dit betekent dat er gewerkt moet worden met een chauffeurspas en dat er een uitdraai wordt  gemaakt van de rit.
Hoe dit in zijn werk gaat wordt op deze 7 uur durende cursus uitgelgd. Tevens wordt er tijdens de cursus ingegaan op de arbeidstijdenwet en het zo efficient mogelijk daarmee omgaan, zodat er niet onnodig tijd verloren gaat. Verder gaan we in op andere relevante zaken zoals het tegengaan van criminaliteit; illegale vreemdelingen en het belang van gezonde voeding, veiligheid etc.
Bekijk hier de cursusdata >>

 

Techniek en veiligheid (theorie – 7 uur)
Als vrachtwagen- en buschauffeur wil je weinig oponthoudt tijdens het werk. Het is dus belangrijk om te zorgen voor een goede technische staat van het voertuig. Mocht het onderweg toch misgaan dan kun je veel zelf doen. Hoe hier mee om te gaan wordt besproken in de cursus die bestaat uit een theorie en praktijkgedeelte waarbij er onder andere aandacht wordt geschonken aan de dagelijkse controle, noodreparaties en persoonlijk beschermingsmiddelen.
Bekijk hier de cursusdata >>

 

Heftruck (theorie – 7 uur)
Deze cursus is geheel gericht op de beroepspraktijk. Tijdens de cursus wordt er veel geoefend in praktijksituaties. De theorie die wordt behandeld dient ter ondersteuning van de praktijkoefeningen.Tijdens de theorielessen worden alle veiligheidsregels uitgebreid behandeld en komen zaken aan de orde waaronder het gebruik van het materieel, belading, belasting en de technische uitvoering. Tijdens de praktijklessen komen zaken zoals heftruckbesturing, dagelijks onderhoud, technische bediening en de toepassing van veiligheidsregels aan de orde. Tevens wordt aandacht besteed aan hellingrijden en het gebruik van hulpmiddelen (voorzetapparatuur).
Bekijk hier de cursusdata >>

 

VCA (theorie – 7 uur)
Veiligheid op het werk is tegenwoordig een belangrijk item. De certificaten Basisveiligheid (VCA) en Veiligheid voor operationeel leidinggevenden (VOL-VCA) staan daarom sterk in de belangstelling. Steeds meer bedrijven verlangen tegenwoordig een VCA-certificaat om er zeker van te zijn dat de werkzaamheden conform de Arbo-verplichtingen worden uitgevoerd.
Uit onderzoek blijkt dat 80% van de ongevallen tijdens het werk ontstaan door onveilige handelingen en dus menselijk falen. Een veiligheidsopleiding kan een wezenlijke bijdrage leveren aan de verlaging van het aantal ongevallen. Alleen daarom al is het nuttig uw medewerkers een scholingstraject te laten volgen.
Bekijk hier de cursusdata >>

 

Bedrijfs Hulp Verlener (theorie – 14 uur)
De basisopleiding Bedrijfshulpverlener is een tweedaagse opleiding, die bestaat uit één dag eerste hulp (levensreddende handelingen incl. reanimatie) en op de tweede dag zal het brandweertechnische deel worden behandeld. Deze cursus wordt gekenmerkt  door de vele praktijkoefeningen welke worden behandeld. Aan het eind van elke dag wordt er een examen afgenomen welke onder auspiciën van het NIBHV staat.
Bekijk hier de cursusdata >>

Related Portfolio